Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου 2013

ΤΟ ΑΝΤΩΝΥΜΟ ΤΗΣ ΛΕΞΗΣ ''ΜΑΝΑ 'ΕΙΝΑΙ Η ΛΕΞΗ ''ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ''


 

 

 

 

H λέξη ''υποχρέωση'' είναι από τις λέξεις που αντιπαθώ ίσως γιατί και τα δύο συνθετικά της βαραίνουν το νόημά της.Βάρος ,χρέος λέξεις που δεν συμπεριλαμβάνω στο λεξικό της ζωής μου.Δεν μπορώ ποτέ να κάνω κάτι από υποχρέωση .Είναι σαν να μου μολύνεις το οξυγόνο που αναπνέω ,να το νοθεύεις με στοιχεία παρεμφερή αλλά δεν είναι Ο2.Όλα έχουν το νόημά τους και την θέση τους αλλά κατά ένα περίεργο τρόπο όταν αυτά καλύπτονται από το πέπλο της ΥΠΟΧΡΕΩΣΗΣ αποκτούν δεύτερες ,τρίτες έννοιες και περίεργες θέσεις.
Υπάρχουν άνθρωποι που λειτουργούν μόνο με αυτόν τον τρόπο ''από υποχρέωση'' ή απλά αυτό είναι το άλλοθι τους για να μειώνεται η αυθόρμητη προσφορά τους και μην χαλάνε την βολή τους .Είναι δύσκολο να ξεβολευεις τον εαυτό σου και να τον βγάζεις από το κέντρο του κόσμου.Όσο πιο μικρός  και ασήμαντος είσαι τόσο περισσότερο κολλάς στο κέντρο και αρνείσαι να το αφήσεις.


Την λέξη υποχρέωση την έχω χαρίσει σε αυτούς που την χρειάζονται.Εμένα μου είναι αδιάφορη και πολλές φορές απορώ όταν αυτή βρίσκεται συνυφασμένη με τις έννοιες της ΜΑΝΑΣ, και αν και δεν είμαι το πλέον θρησκευόμενο πρόσωπο στον κόσμο,και της ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ.Πως μπορώ να είμαι μάνα ή Χριστιανή και να μην λειτουργώ με την καρδιά μου αλλά από υποχρέωση;.Πως μπορώ να βοηθάω το παιδί μου ή τον διπλανό μου μόνο και μόνο με γνώμονα τον βαθμό υποχρέωσης που του έχω;
Η έννοια της ΜΑΝΑΣ και η έννοια της ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ είναι ταυτόσημες και άρρηκτα συνδεδεμένες μεταξύ τους.Ό,τι κάνει η ΜΑΝΑ το κάνει από αγάπη και όχι από υποχρέωση.


Η μάνα δεν μπορεί να μετράει την βοήθεια που προσφέρει στο παιδί της βάζοντας στην ζυγαριά το τι έχει κάνει το παιδί της για αυτήν.Και να θέλει δεν μπορεί να το κάνει γιατί η μάνα είναι αόμματη όπως και η δικαιοσύνη. Βλέπει με τα μάτια της ψυχής της και σέβεται την αρχή της δημιουργίας για να δικαιώνει την θέση της σε αυτόν τον κόσμο.

Αν λοιπόν ''έτυχε'' να γίνεις ΜΑΝΑ μην ευτελίζεις και εξευτελίζεις αυτό το προνόμιο και τίτλο τιμής και μιλάς στο παιδί σου για ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ.Είναι κρίμα για αυτό και θλιβερό για εσένα.Σου τα λέω αυτά μήπως και καταφέρεις ποτέ να βγάλεις το ΕΓΩ σου από το κέντρο του κόσμου και μοιραστείς τις τροχιές της ζωής και με το παιδί σου.ΚΑΗΜΕΝΗ!

 

5 σχόλια:

  1. Η λέξη: "υποχρέωση" είναι από μόνη της αρκετή για να ..εμμέσεις πράγματα..όπως επίσης είναι εκείνη που διαστρέφει και τσ πιο ουσιώδη πράγματα, ευτελίζοντάς τα. Συμφωνώ. Αν τι γιαυτή, εγώ εκτιμώ αφάνταστα τη λέξη: "Ευθύνη" που είναι αυτή που μας κάνει ενήλικες. Αυτή που βάζει τα πράγματα στη θέση τους όταν δεν είμαστε αρκετά ενήλικες για να το κάνουμε εμείς. Και αυτό που δεν έχει ηλικία, καθώς το μαθαίνουμε από την πρώτη στιγμή που πρέπει να πληρώσουμε τις συνέπειες μιας επιλογής. Μας κάνει κακό όταν κάποιος παρεμβαίνει χαριστικά να μας απαλλάξει από την ευθύνη μας. Είναι αυτό που ΔΕΝ πρέπει να κάνει η μάνα, ώστε να μην εμποδίσει την πορεία προς την ωριμότητα των παιδιών, η οποία περνάει μόνον από το δρόμο της Ευθύνης. Σε φιλώ πολύ Ρία μου. Σε κουβεντιάσαμε μ Αγάπη Σήμερα τα ξαδέρφια..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΕΥΘΥΝΗ,ΕΥΘΥΝΗ,ΕΥΘΥΝΗ!ΠΟΣΟ ΑΓΑΠΩ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΛΕΞΗ.ΚΑΙ ΕΓΩ ΣΑΣ ΑΓΑΠΩ ΚΑΙ ΣΑΣ ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΑΝ ΚΑΙ ΜΑΚΡΥΑ.Η ΑΓΑΠΗ ΣΑΣ ΚΑΙ Η ΣΚΕΨΗ ΣΑΣ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΗ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΩ ΑΚΟΜΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΔΥΝΑΜΗ.ΣΑΣ ΦΙΛΩ ΟΛΟΥΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΓΓλυκερία μου αιχμηρή και ταυτόχρονα με προβληματισμούς η ανάρτησή σου..οι λέξεις χρέος,υποχρέωση,οφείλω,χρωστάω...δεν έχουν θέση και για μένα στο λεξιλόγιο και στο συναισθηματικό κόσμο της μάνας..η αγάπη είναι διάφανη,κρυστάλινη,δυνατή πέρα απο κάθε άλλη αγάπη..στα παιδιά μας ότι δίνουμε δεν περιμένουμε ανταπόδοση..γιατί γενικά η αγάπη δεν είναι εμπορεύσιμο προιόν..η μάνα αγαπάει ανυπόκριτα και δίνεται ολοκληρωτικά στο παιδί της οπότε η υποχρέωση εδώ δεν στέκει.ελπίζω να το βλέπουν όλοι έτσι..δεν μπορώ να το φανταστώ διαφορετικά..εξαιρετική γραφή με πλατιά νοήματα..καλό ξημέρωμα..θα τα πούμε σύντομα...Υ.Γ.η Τατιάνα συγγενής??κερκυραία κι εσύ?έχω μια μικρή απορία..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η ΤΑΤΙΑΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΤΗ ΜΟΥ ΞΑΔΕΡΦΗ.ΕΧΩ ΠΟΛΛΕΣ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΜΕ ΤΑ ΞΑΔΕΡΦΙΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΑΓΑΠΑΩ ΠΟΛΥ ΑΝ ΚΑΙ ΗΡΘΑΝ ΕΤΣΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΑ ΒΛΕΠΩ ΣΥΧΝΑ.Η ΣΚΕΨΗ ΜΟΥ ΟΜΩΣ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ ΚΟΝΤΑ ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ.Ο ΘΕΟΣ ΜΕ ΕΥΛΟΓΗΣΕ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΚΕΡΚΥΡΑΙΑ.Η ΑΓΑΠΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΑΝΗ ΟΠΩΣ ΚΑΙ Η ΣΚΕΨΗ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Χχαίρομαι κορίτσι μου..κι εγώ καταγωγή απο την Κέρκυρα έχω..και είμαι πολύ περήφανη για αυτό!καλό σου απόγευμα,.

    ΑπάντησηΔιαγραφή